Astfel, cearceafurile din bumbac se pot pune într-o pungă de plastic şi lăsate câteva minute la frigider sau în congelator. Nu se vor menţine reci toată noaptea, dar ne vor ajuta să adormim.

Ventilatorul poate fi plasat în dreptul geamului pentru a nu lăsa aerul cald să intre în cameră. Sau în dreptul paletelor se plasează un bol cu gheaţă sau cu apă foarte rece pentru ca jetul de aer să fie mai proaspăt. Un cearceaf umed plasat în faţa geamului ar putea fi de asemenea de ajutor

Importantă este şi pijamaua, care trebuie să fie cât mai lejeră. Persoanele care preferă să doarmă dezbrăcate o pot face. Este o chestiune de obişnuinţă. Potrivit unui studiu realizat în Marea Britanie, 57% din persoanele care dorm goale sunt mai fericite în relaţiile de cuplu, scrie agerpres.

Se pot aplica comprese cu apă nu foarte rece în zonele mai sensibile precum gâtul, coatele, călcâiele sau în spatele genunchilor. Când este cald cel mai bine este dormi singur în pat. Dacă se doarme alături de cineva căldura corporală creşte, iar lenjeria de pat devine insuportabilă, potrivit site-ului dormir.org.es, dedicat tulburărilor de somn.

Un duş cu apă călduţă înainte de culcare va reduce temperatura corporală. Sunt mulţi cei care susţin că un duş cu apă rece produce o senzaţie rapidă de bine. Este însă vorba de o senzaţie de moment, având în vedere că organismul consumă energie, iar în final vom simţi mai rău căldura din cameră. Picioarele trebuie să fie menţinute reci, deoarece căldura intră prin extremităţi. Trebuie bine spălate înainte de culcare şi să ţinute descoperite în timpul somnului.

O cină uşoară, cu salată, este de asemenea de ajutor. Trebuie evitate cu orice preţ mesele copioase înainte de culcare, care obligă corpul să producă un surplus de căldură pentru a putea fi digerate. O mâncare de legume, un iaurt sau o salată sunt perfecte pentru serile de vară. Şi mai ales, aminteşte OMS, beţi multă apă. Corpul are nevoie de apă pentru a evacua căldura.