Potrivit publicatiei, partile au ajuns, in sfarsit, la o intelegere privind amploarea discountului cerut de Turcia, dar nu au convenit inca la care dintre formulele contractului sa fie aplicata respectiva reducere.

Kommersant noteaza ca discutiile stagneaza, practic, de mai bine de o luna si jumatate, Gazprom si Botas incercand, potrivit Kommersant, "sa fure una de la cealalta caimacul afacerii".

In acest timp, ambele parti inregistreaza pierderi de zeci de milioane de euro: Gazprom pentru ca nu are ce sa dea de lucru firmelor sale specializate in constructia de gazoducte submarine, Botas pentru ca nu poate aplica, deocamdata, reducerea convenita a pretului la gazele naturale. De aceea, compania turca este nevoita, in continuare, sa cumpere un gaz rusesc care este cu 100 de dolari mai scump decat tariful mediu european, cu 370 de dolari/1000 metri cubi.

Gazprom vrea sa inceapa cat mai repede constructia gazoductului Turkish Stream, dar Ankara nu pare sa se grabeasca si, prin urmare, a sporit importurile de gaze lichefiate, cu 50 de dolari mai ieftin decat carbarantul achizitionat din Rusia. Prin urmare, exporturile Gazpromului in Turcia s-au prabusit in aprilie cu 38%.