Totuşi, acordul indică disponibilitatea Uber de a-şi deschide reţeaua de transport de tip car-hailing către alte companii. "Producători auto, cum este Daimler, sunt esenţiali pentru strategia noastră deoarece Uber nu are experienţă în fabricarea maşinilor şi, de fapt, această operaţiune este foarte dificilă. Acest fapt a devenit foarte clar când am vizitat o fabrică auto şi am văzut cât se investeşte în design, testare şi construirea vehiculelor", a afirmat şeful Uber, Travis Kalanick.

Companiile încă negociază unele aspecte ale acordului, dar se aşteaptă ca într-o zi un vehicul Mercedes autonom să poată transporta un pasager prin intermediul aplicaţiei Uber. Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar din februarie 2015 este prezentă şi în România, la Bucureşti, cu trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat.

Google lucrează din 2009 la proiectul maşinii autonome, prin intermediul filialei sale Waymo. Luna aceasta, BMW şi partenerii Intel şi Mobileye au anunţat că vor să testeze în zonele urbane aproximativ 40 de maşini fără şofer în semestrul doi din 2017. În iulie, grupul german BMW a anunţat formarea unei alianţe cu Intel şi Mobileye pentru dezvoltarea unor maşini autonome, care urmează să ajungă pe piaţă până în 2021.

Vehiculele BMW seria 7 vor fi echipate cu cea mai modernă tehnologie furnizată de Intel şi Mobileye şi vor fi pregătite pentru teste pe şoselele din SUA şi Europa, au anunţat cele trei companii la Consumer Electronics Show 2017 (CES) din Las Vegas, cel mai mare salon anual din sectorul electronicii.

Renault-Nissan va lansa, în următorii patru ani, mai mult de zece maşini fără şofer în SUA, Europa, China şi Japonia, a anunţat recent şeful alianţei, Carlos Ghosn. Automobilele complet autonome vor fi lansate în cursul acestui an şi vor fi dotate cu un dispozitiv numit "controlul benzii unice de circulaţie", care va permite vehiculelor să se deplaseze în mod autonom pe autostrăzi, fără să schimbe banda de circulaţie, a explicat Ghosn.

Până în 2018, alianţa va începe să vândă vehicule dotate cu un dispozitiv numit "controlul multiplu al benzii de circulaţie", prin care automobilele pot schimba banda de circulaţie pe autostrăzi şi se pot deplasa prin trafic intens. Ghosn a adăugat că, până în anul 2020, Renault-Nissan va lansa maşini care se pot deplasa autonom prin intersecţii şi prin traficul intens.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, scrie agerpres.