Aparatul, un ATR 72, care a plecat din Pisa /nord/, s-a oprit în iarbă, uşor înclinat pe o parte şi cu trenul de aterizare rupt, au declarat pompierii şi autorităţile aeroportuare, au transmis Reuters şi AFP.

Potrivit site-ului Italia Informazioni, la bordul avionului se aflau 46 de pasageri şi patru membri ai echipajului, iar dintre răniţi doar doi sunt în stare gravă, între care o stewardeză, însă viaţa sa nu este în pericol.

Anchetatorii încearcă să stabilească cu exactitate circumstanţele accidentului, dar cele două ipoteze privilegiate sunt rafalele puternice de vânt şi ploaia care au făcut dificilă aterizarea sau o eroare de pilotaj.

Aeroportul Roma-Fiumicino a fost lovit de vânturi puternice sâmbătă seară. El a rămas deschis traficului, dar una dintre piste a fost închisă.

Potrivit mass-media italiene, parteneriatul dintre Carpatair şi Alitalia este foarte controversat în ultimele luni în urma mai multor incidente.

La 22 ianuarie, un aparat al companiei ce asigura linia Roma-Ancona a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgenţă la Ancona la scurt timp după decolare. Pe 5 ianuarie, un avion ce a decolat de la Ancona s-a întors din drum, din cauza unor probleme de presurizare care i-au obligat pe pasageri să recurgă la măştile de oxigen.

Pe 10 ianuarie, compania a negat într-un comunicat o lipsă de fiabilitate, denunţând o "campanie mediatică" alimentată de "sindicatele italiene ale piloţilor", nemulţumiţi de parteneriatul cu Alitalia.


Pe lângă liniile Ancona-Roma şi Pisa-Roma, Carpatair asigură de asemenea legătura Roma-Bologna din ianuarie.


"Suntem impresionaţi de numărul de avarii şi probleme suferite de această companie. De altfel, am alertat autorităţile din domeniul aviaţiei civile dar nu am primit un răspuns", a declarat Marco Veneziani, secretarul la nivel naţional al sindicatului Uil Trasporti, pentru canalul de televiziune SkyTg24.

Carpatair a câştigat în februarie 2012 o licitaţie pentru a asigura anumite zboruri interne ale Alitalia, cu două avioane de tip ATR 72-500 de câte 70 de locuri.

Compania are sediul la Timişoara, România, aminteşte Reuters.