Micul dejun este obligatoriu. Asa sustin toti specialistii in domeniu. A incepe ziua direct cu pranzul, inseamna a condamna stomacul si, implicit, organismul, la chin, pentru ca nimic nu va functiona normal, iar senzatia de greutate si discorfort va crea numai probleme.

Oamenii de stiinta au stabilit ca un mic dejun ideal trebuie sa se desfasoare in doua etape, cu o pauza de minim 15 minute intre ele:

1. Recomandarea specialistilor: beti un pahar cu apa imediat dupa trezire. El trebuie pregatit de seara si lasat pe noptiera. Apa activeaza celulele glandulare care produc sucul gastric.

2. Farfuria de dimineata trebuie sa contina alimente usoara, pentru a nu „enerva” stomacul si a nu crea dezechilibre la nivelul fermentilor sau a zaharului din organism. Spre exemplu: o felie de paine cu gem sau dulceata este o alegere nefericita, pentru ca ridica „pana la cer” nivelul de glucoza din sange. Micul dejun trebuie sa cuprinda:

- Cereale si seminte, un terci de ovaz, fulgi de ovaz sau de grau, paine integrata de cereale, musli;

- Legume sub orice forma, fructe, sucuri din fructe proaspete;

- Produse lactate – iaurturi fara adaosuri, branza de vaci, telemea nu foarte sarata;

- Verdeturi: marar, patrujel, salata verde, busuios, etc;

- Ouale fierte sau prajite (de preferat fara utilizarea uleiului) asigura, in combinatie cu painea integrala de grau, o lunga senzatie de satietate;

- Alune (nu foarte multe);

- Carne fiarta sau peste, dar nu in cantitati exagerate.