Expoziţia temporară reprezintă o renunţare la vechile obiceiuri şi din alt punct de vedere, întrucât este organizată vara şi nu primăvara sau toamna, ca până acum. Obiectivul său este de a atrage noi categorii de public prin abordarea unor teme populare din istoria culturii şi artei, tratate în manieră ironică sau chiar lipsită uneori de condescendenţă.

Evenimentul artistic reuneşte un mare număr de lucrări - desene, gravuri, tablouri în ulei sau acuarele - semnate de nume reprezentative din Europa, precum Agostino Carracci, Albrecht Durer, Rembrandt, Adolph Menzel, Otto Dix sau Dieter Roth. Toate reflectă legătura dintre om şi câinele său folosit la vânătoare, la paza casei sau turmelor, ca animal de companie, ca simplu element de decor sau cu rol central într-o operă de artă.

Într-o anumită perioadă, aminteşte Kupferstichkabinett, câinele era nelipsit din tablourile de vânătoare ale înaltei societăţi şi era un veritabil membru al suitelor regale. Mai târziu însă, unii artişti au apelat la câini pentru a încălca în mod voit unele dintre convenţiile epocii în care trăiau, aşa cum a procedat Rembrandt situând un câine care îşi făcea nevoile în prim-planul desenului său de inspiraţie biblică 'Bunul samaritean'.

Kupferstichkabinett, a anunţat că accesul cu animale se va putea face doar în cadrul unor vizite ghidate pentru grupuri de maximum 15 persoane. Vor fi admise doar patrupedele cu botniţă, ţinute în lesă cu o lungime de cel mult 2 metri, mentioneaza agerpres.