Dedu a explicat că trecerea pietonală va fi dinspre linia de tramvai 41 către Parcul Herăstrău, cea mai aglomerată zonă pietonală, mai ales în weekend şi va avea două deschideri. Ieşirea care se va face spre Herăstrău va fi în rampă, iar cealaltă va avea facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi. El speră ca pasajul să fie gata în 2015, în maximum 18 luni de la demararea lucrărilor, după aprobarea de către CGMB a Planului Urbanistic Zonal, corelat cu PUG-ul Bucureştiului.

Din punct de vedere al pietonilor şi bicicliştilor traficul va fi îmbunătăţit, zona de promenadă va rămâne aceeaşi, de asemenea şi calitatea aerului, deoarece va fi un consum redus de noxe prin tranzitarea mai rapidă a zonei, a completat Ioan Dedu. Directorul din Primărie a arătat că la acest proiect se va lucra "încet, pe porţiuni şi nu se va bloca traficul în intersecţia de la Piaţa Presei Libere".

"Pasajul va avea o trecere subterană dintre linia de tramvai 41 către Parcul Herăstrău, cea mai aglomerată zonă pietonală. El pleacă pe două benzi în lateral pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti spre Fântâna Mioriţa, iese undeva în lateral astfel încât să nu strice perspectiva şoselei Bucureşti-Ploieşti şi va avea două ieşiri, una în bd. Kiseleff, tot lateral, pentru a nu schimba perspectiva şi una către bd Expoziţiei, care se va extinde ulterior peste calea ferată spre Giuleşti. Trecerea pietonală este cea dinspre linia 41 către Herăstrău, iar celelalte se vor face când se deschid lucrările la metroul din zonă", a adăugat ing. Ioan Dedu, citat de Agerpres in pagina electronica.

Reprezentantul municipalităţii a mai spus că proiectul este util Capitalei pentru că foarte mulţi bucureşteni au nevoie să ajungă cât mai aproape de centru dinspre aeroport şi în zona Piaţa Victoriei se găseşte inelul de circulaţie al municipiului Bucureşti - Pasajul Basarab, Titulescu, Iancu de Hunedoara."Ne dorim ca de la inelul principal spre centrul oraşului să restricţionăm cât mai mult traficul şi parcările, astfel încât să creăm acea zonă publică cu străzi pietonale, cu pieţe publice pentru a aduce mai puţine maşini în centru", a spus Dedu.

Proiectul pasajului subteran Piaţa Presei Libere/Bd Kiseleff a fost criticat marţi de mai multe organizaţii neguvernamentale de mediu, acestea considerându-l "prea costisitor". Reprezentanţii ONG-urilor au spus că nu se păstrează "caracterul de promenadă" în zonă şi au recomandat municipalităţii să ia în calcul alte variante de proiecte pentru îmbunătăţirea traficului care să scoată transportul din oraş, respectiv pasaje sau dublarea liniei de centură.