Aplicaţia pentru Windows Phone a fost lansată în această săptămâna de Microsoft, la mai multe luni după ce Google a dezactivat în mai versiunea iniţială, întrucât nu afişa publicitatea Google. "Din păcate, Microsoft nu a operat îmbunătăţirile necesare browser-ului, pentru a permite o experienţă YouTube adecvată, şi a relansat o aplicaţie care încalcă termenii şi condiţiile de utilizare. Aceasta a fost dezactivată", se arată într-un comunicat al Google, citat de publicaţia americană Forbes.

Unul dintre vicepreşedinţii Microsoft a afirmat, într-o postare pe blog, că Google inventează motive pentru a bloca aplicaţia. "Ni se pare că motivele Google pentru blocarea aplicaţie sunt inventate, astfel încât să nu putem asigura utilizatorilor noştri aceeaşi experienţă de care au parte utilizatorii Android şi iPhone. Obstacolele create de Google sunt imposibil de depăşit, iar ei ştiu asta", a declarat David Howard, vicepreşedinte şi adjunct al şefului departamentului juridic al Microsoft.

Un purtător de cuvânt al Microsoft a declarat, însă, pentru portalul The Verge, că cele două companii lucrează pentru a remedia situaţia. Microsoft întâmpină dificultăţi pe pe piaţa smartphone, dominată autoritar de sistemul de operare Android al Google, urmat de iOS al Apple. În trimestrul al doilea Android a înregistrat o cotă de 79% pe piaţa smartphone, comparativ cu 64,2% în perioada similară din 2012, potrivit firmei de cercetare Gartner. Cota de piaţă a sistemului de operare iOS al Apple, principalul rival al Google, a scăzut de la 18,8% la 14,2%.

Windows Phone, sistemul de operare al Microsoft, a reuşit să urce pe locul al treilea, depăşind pentru prima dată BlackBerry, dar rămâne la distanţă mare faţă de Android şi iOS. Cota de piaţă a Windows Phone a urcat de la 2,6% la 3,3%.