Care sunt acestea? Oamenii de stiinta au evidentiat 13 tipuri de vitamine utile pentru activitatea creierului uman, printre care se numara C, A, E si grupul de vitamine B.

1. Vitamina A in combinatie cu beta carontenul.

Impreuna, aceste doua vitamine lupta impotriva efectului generat de substantele care apar in organismul nostru in procesul de imbatranire. In plus, ele ajuta la imbunatatirea schimbului de oxigen din organism, ameliorand, totodata, circulatia sanguina. Pe de alta parte, vitamina B si beta carotenul prelungestea sanatatea celulelor nervoase. Iata de ce, specialistii recomanda consumul de peste, in special oceanic, ficat, morcovi, varza, sfecla.

2. Vitaminele din grupa B pentru o mai buna activitate a creierului.

Vitamina B1 (sau tiamina) are un efect benefic asupra cortexului cerebral. Ea incetineste procesul de imbatranire si mentine organismul in forma. In cazul unui consum excesiv de alcool, tiamina ajuta la remedierea lucrurilor, neutralizand componentele alcoolice daunatoare.

3. Vitamina B3 sau niacina

Vitamina B3 devine, practic, vitala pentru cei care presteaza munci intelectuale. Spre exemplu, jurnalistii, medicii, artistii trebuie sa stie ca vitamina B3 ii ajuta sa treaca peste momentele de incordare maxima, contribuind, in acelasi timp, la o mai buna concentrare a atentiei, stimuleaza memoria.

4. Vitamina B6 sau piridoxima

Aceasta vitamina stimuleaza procesul de „fabricare” a hormonilor fericirii, endorfina, serotonina, precum si a dofaminei. Pentru ca un om sa reactioneze normal la situatiile de stres, are nevoie de „nervi tari”, cum se spune de regula. Iar pentru asta, el are nevoie de B6.

5. Vitamina B12 sau cianocobalamina

De regula, aceasta vitamina se recomanda celor care acuza dificultati de memorare si de concentrare, in general celor care au unele probleme de natura psihologice.

6. Vitamina C

Pentru ca mintea noastra sa lucreze repede si sa nu cedeze in situatii complexe, care impun decizii imediate, este nevoie de vitamina C. Ea ameliorarea starea neuronilor si a celulelor nervoase. Lipsa vitaminei C incetineste viteza de reactie a omului.

7. Vitamina E sau tocoferol

Creierul va fi absolut incantat daca iti veti oferi vitamina C, scrie The Telegraph. Pentru ca celulele celebrare sa-si mentina vioiciunea, iar membranele celulelor sa nu se distruga si sa ramana sanatoase, consumati vitamina E. Iar pentru ca efectul sa fie asigurat, ea trebuie administrata impreuna cu alta vitamina – C. Unde gasim vitamina E? In semintele de floarea soarelui, in ou si nuci.