În intervalul ianuarie - septembrie 2016, volumul vânzărilor retail de motorină ale Grupului în România a crescut cu aproape 15%, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu aproape 12%. Astfel, vânzările de motorină s-au situat la 355 kt, în perioada analizată, faţă de 310 kt, în acelaşi interval din 2015.

De asemenea, volumul vânzărilor de benzină a avansat de la 112 kt la 125 kt, în aceeaşi perioadă de referinţă. Potrivit sursei citate, în al treilea trimestru al anului 2016, volumul vânzărilor retail de motorină, în România, a urcat cu circa 12%, de la 118 kt la 132 kt, în timp ce vânzările de benzină au crescut cu peste 9%, de la 43 kt la 47 kt.

La nivel internaţional, Grupul MOL a consemnat, în primele 9 luni ale anului, un rezultat operaţional (clean CCS EBITDA - profit înainte de dobânzi, deprecieri şi amortizări, excluzând elementele excepţionale şi fluctuaţiile de preţuri) de 1,68 miliarde de dolari americani. În acest context, compania şi-a îmbunătăţit estimarea privind profitabilitatea la nivelul întregului an 2016, majorând nivelul previzionat al rezultatului operaţional la circa 2,2 miliarde dolari.

Datele financiare arată că, în trimestrul III din acest an, Grupul a înregistrat un rezultat operaţional de 165 miliarde forinţi (590 milioane dolari americani). Producţia de petrol şi gaze a fost de 107.000 barili echivalent petrol (bep) pe zi în trimestrul al treilea, în creştere cu 6%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a avansului producţiei de petrol.

Pe ansamblul primelor 9 luni, producţia medie a fost de 110.000 bep/zi, astfel că MOL este pe cale să atingă nivelul superior al intervalului ţintit privind producţia de hidrocarburi în acest an (105.000 - 110.000 bep/zi). Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (explorare şi producţie de hidrocarburi) a urcat cu 12%, aceasta fiind prima creştere consemnată după anul 2011, scrie agerpres.