Este cel mai mare profit operaţional realizat de Samsung după primul trimestru din 2014 şi, de asemenea, depăşeşte estimările analiştilor intervievaţi de Bloomberg News, care se aşteptau la un profit operaţional de 7.400 de miliarde de woni.

Samsung a mai estimat că vânzările sale în trimestrul al doilea au ajuns la 50.000 de miliarde de woni, în creştere cu 3% faţă de rezultatul din perioada similară a anului trecut. Grupul sud-coreean nu a oferit, însă, estimări cu privire la profitul său net trimestrial, acesta urmând să fie dezvăluit cu ocazia publicării rezultatelor definitive la finalul acestei luni.

Analiştii sunt de părere că aceste cifre peste aşteptări se datorează programelor de reducere a costurilor şi vânzărilor solide de smartphone-uri Galaxy S7. Peter Lee, analist la NH Investment & Securities, estimează că în perioada aprilie - iunie 2016 Samsung a vândut peste 16 milioane smartphone-uri Galaxy S7, produs lansat pe piaţă în luna martie a acestui an.

Divizia de telefoane mobile este responsabilă pentru cea mai mare parte din profitul Samsung, însă, în ultimii ani, grupul sud-coreean a început să fie presat atât de grupul american Apple, producătorul iPhone, cât şi de rivalii chinezi, precum Huawei pe segmentul dispozitivelor low-end, precizeaza agerpres.