Vânzările PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto european, au scăzut anul trecut cu 16,5%, din cauza reducerii cererii în sudul Europei şi a suspendării activităţii în Iran, transmit Reuters şi Bloomberg.


Pe plan mondial, vânzările PSA Peugeot Citroen au scăzut, anul trecut, la 2,97 milioane de vehicule, de la 3,55 milioane de vehicule în 2011. Grupul francez se aşteaptă la un declin suplimentar de 3-5% al pieţei euro europene în 2013.

În schimb, vânzările PSA Peugeot Citroen în China au urcat cu 9,4% în 2012, la 442.000 vehicule. Compania şi-a reafirmat obiectivul de a realiza cel puţin jumătate din vânzările sale în afara Europei până în 2015.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a estimat că anul trecut vânzările în Europa au scăzut la aproximativ 12 milioane de vehicule, cel mai scăzut nivel din 1995.

Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA) a anunţat că vânzările auto în Franţa au scăzut în 2012 cu 14%. Livrările Peugeot au înregistrat un declin de 18%, în timp ce vânzările Renault au scăzut cu 22%. Incluzând vehiculele comerciale uşoare, piaţa franceză s-a contractat anul trecut cu 13%, cu un declin de 17% la Peugeot şi 20% la Renault.