Dinamica crescătoare s-a menţinut şi în luna martie 2013, când exporturile româneşti au înregistrat o creştere de 3,4% faţă de luna precedentă a acestui an. 

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică şi ale Autorităţii Naţionale a Vămilor, în perioada de referinţă, exporturile în ţările membre UE înregistrează o creştere de 2,2%  comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce exporturile din zona extra comunitara îşi menţin trendul de creştere ca şi în anul 2012, în această perioadă înregistrând 10,9%. 
 
În ceea ce priveşte importurile, acestea s-au cifrat la 12,65 miliarde euro, în scădere cu 1,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.
 
Comparativ cu luna precedentă, importurile în luna martie a anului în curs au crescut cu 12,1%. 
 
Deficitul comercial după primele trei luni ale anului 2013 este de 1073,0 milioane euro, mai redus cu 646,5 milioane euro decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2012. 
 
Caracteristicile exporturilor în luna martie 2013 
 
Structura exporturilor prezintă o îmbunătăţire constantă, ponderea produselor industriei constructoare de maşini şi echipamente de transport fiind de 42,5 %. Din totalul exporturilor româneşti, 76,6% reprezintă produsele manufacturate şi 5,7 materiile prime. 
 
Orientarea geografică se menţine spre ţările Uniunii Europene (71,0% din total exporturi  şi 74,8 % la import).
 
Creşteri importante ale exporturilor româneşti au înregistrat: 
 
- SUA – creştere cu 7,6% (componente auto, îngrăşăminte produse chimice); 
- Brazilia - creştere cu peste 26,3% (autoturisme şi componente auto, material rulant, 
echipament petrolier); 
- Mexic - creştere cu peste 60,1% (anvelope, covoare, produse siderurgice diverse, 
instrumente optice, accesorii auto); 
- Federaţia Rusa – creştere cu 45,7 %; 
- India - creştere a exporturilor de peste 51,7%; 
- Turcia – creştere a exporturilor cu 27,0%; 
- Norvegia – creştere a exporturilor cu 30,3%. 
 
O serie de ţări au înregistrat creşteri de peste 40% ale exporturilor româneşti: Canada  (86,5%), Iordania (299,7%), Thailanda (103,9%), Libia (132,7%), Liban (132,7%), Irak  (272,9%), Georgia (48,7%). 
 
Situaţia exportului de mărfuri româneşti reflectă, încă din primele luni ale acestui an, posibilităţile de creştere pentru anul 2013, prin valorificarea acordurilor de parteneriat strategic cu Turcia şi SUA, respectiv parteneriatul privilegiat cu China, care vor permite deschiderea exporturilor României către firmele din aceste ţări într-un ritm accelerat.
 
Principalele produse care constituie baza exporturilor româneşti sunt:
 
- părţi şi componente pentru autovehicule (8,1% din exporturile româneşti, cu o creştere de  35,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2012),
- fire, cabluri, conductori electrici izolaţi (1,4% din exporturile româneşti, cu o creştere de 3,33% faţă de aceeaşi perioadă din  2012),
- autoturisme şi alte autovehicule (5,44% din exporturile româneşti, cu o creştere  de 24,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2012,
- anvelope din cauciuc (1,7% din exporturile  româneşti, cu o creştere de 22,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2012),
- medicamente (1,42% din exporturile româneşti, cu o creştere de 20,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2012),
 
Importurile continuă să fie alcătuite, pe de o parte, din bunuri de investiţii sau produse  industriale de completare pentru industria românească (64,2 %) şi, pe de altă parte, din  energie (8,8 %) şi materii prime şi materiale (3,9%). Produsele agro-alimentare au  reprezentat 8,0 % din importuri,  comparativ cu 6,3 % din exporturi.