Venitul extrapolat înainte de taxe înregistrat de Lenovo în cel de-al doilea trimestru arată o performanţă operaţională puternică. Pierderile oficiale conform HKFRS au fost generate de planurile de realiniere pe care Lenovo le-a prezentat în raportul privind rezultatele în primul trimestru, inclusiv acţiuni globale de reducere a cheltuielilor în toate activităţile, integrarea System x, organizarea şi alinierea brandului Motorola şi Lenovo Mobile Business Group şi autorizarea inventarului de smartphone-uri. În continuare, prin aceste acţiuni se doreşte obţinerea de economii de costuri extrapolate semnificative de aproximativ 650 milioane de dolari în a doua parte a anului şi aproximativ 1,35 miliarde de dolari anual. Structura de costuri a Lenovo, în toate activităţile de bază, este acum printre cele mai competitive în cadrul industriei. Poziţia actuală a companiei îi permite să investească în noi zone şi să atace în acelaşi timp agresiv concurenţa.

„Cu o execuţie puternică, Lenovo a acţionat prompt şi decisiv pentru a face faţă provocărilor, înregistrând în acelaşi timp rezultate mai bune decât trimestrul anterior,” a declarat Yuanqing Yang, Preşedinte şi CEO Lenovo. „Acum, nu doar construim un model de business mai competitiv, dar şi creştem. Pe segmentul de PC-uri, înregistrăm o cotă record cu profitabilitate bună. În segmentul mobile, strategia noastră de a transfera creşterea în afara Chinei a adus în continuare rezultate şi ne-am îmbunătăţit cota şi marja. Realinierea organizaţiei şi restructurarea structurii costurilor vor avea rezultate în cea de-a doua jumătate a anului. În Enterprise, am ajuns într-o etapă importantă, crescând veniturile pentru prima dată de la achiziţionarea System x.  Asimilarea achiziţiilor şi realizarea transformărilor necesită timp, dar mă încurajează foarte mult rezultatele solide şi sunt încrezător în viitorul nostru apropiat şi pe termen lung.”

Profitul brut al companiei în cel de-al doilea trimestru fiscal a crescut cu 8% faţă de anul trecut la 1,6 miliarde de dolari, în timp ce marja brută a rămas la 13%. Pierderea operaţională la nivelul trimestrului a fost de 784 milioane de dolari. Pierderea de bază pe acţiune pentru cel de-al doilea trimestru fiscal s-a ridicat la 6,43 cenţi US sau 49,84 cenţi HK. Rezervele nete de datorii la 30 septembrie 2015, au totalizat 140 milioane de dolari. Consiliul de Administraţie al Lenovo a declarat dividende intermediare de 6 cenţi HK pe acţiune, acelaşi nivel ca anul trecut.



Rezultate la nivelul Business Groups***

In cadrul PC Group sau PCG, care include PC-uri şi tablete cu Windows, Lenovo a înregistrat vânzări trimestriale în valoare de 8.1 miliarde de dolari și un venit fãrã taxe de 406 milioane de dolari, în scădere cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut, în corelație cu fluctuaţii ale cursului de schimb care au afectat cererea în EMEA şi Brazilia. Marja de venit fãrã taxe de 5% a scăzut cu 0.6 puncte comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, demonstrând stabilitatea operaţională a companiei.

Lenovo rămâne lider în categorie pentru al zecelea trimestru consecutiv, cu o cotă de piață record de 21,2%, la distanță semnificativă față de următorul clasat. Compania a livrat 15 milioane de PC-uri în acest trimestru, cu un premium de 6,6 puncte la declinul general al pieţei de 11.1 procente. În segmentul global al produselor pentru utilizatori individuali, Lenovo a înregistrat o cotă de piaţă de 19.7 procente. Compania a atins o cotă de piață record de 13,3% în America de Nord, 19,3% în regiunea Asia Pacific și 15,3% în America Latină, fiecare dintre acestea depășind nivelul de creștere a pieței cu 24, 19 şi respectiv 15 puncte. Lenovo își propune să atingă o cotă de piață de 30% în segmentul PC-urilor la nivel global, păstrând o profitabilitate ridicată.

În cadrul Mobile Business Group sau MBG, care include produse Motorola, telefoane mobile Lenovo, tablete cu Android şi smart TV-uri, Lenovo a înregistrat vânzări trimestriale în valoare de 2,7 miliarde de dolari, în creștere cu 104% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, datoritî includerii veniturilor Motorola. Motorola a contribuit cu 1,4 miliarde de dolari la veniturile înregistrate de MBG. Pierderea totală fără taxe a fost de 217 milioane de dolari, cu o marjă de pierdere fără taxe de 8,1%.

În al doilea trimestru, stocurile vechi au fost scoase din gestiune, dezvoltarea portofoliului de produse a fost accelerată și au fost lansate noi produse competitive, cum ar fi DROID Turbo 2 incasabil, Moto 360 şi Vibe P1. Reproiectarea ciclului de dezvoltare a produselor mobile va asigura competitivitatea produselor în fiecare sezon şi trimestru. Odată cu finalizarea restructurării, Lenovo considerã cã activitatea MBG rămâne în grafic pentru a atinge ţinta rentabilitãţii într-o perioadă de unul până la două trimestre.

În Mobile, volumele Lenovo au crescut cu 11% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu 18,8 milioane de unităţi vândute. Acest proces a fost accelerat de creșterea semnificativă pe piețele din afara Chinei, unde strategia revizuită a condus la o creştere a cotei de piață cu 4,3 puncte comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În prima jumãtate a anului fiscal, regiunile din afara Chinei au înregistrat 70% din volume, mult peste pragul de 19% înregistrat în anul precedent. În principalele pieţe emergente - Indonezia, Rusia, India şi Brazilia - Lenovo a depășit rata de creștere a pieței de smartphone-uri cu 12, 175, 48, respectiv 4 puncte.

În segmentul tabletelor, Lenovo a depăşit rata de evoluție a pieţei cu aproape 14 puncte, înregistrând o creştere de aproape 1% versus  un declin al pieţei de 12,6%. Lenovo și-a consolidat locul 3 pe piața globală prin vânzarea a 3,1 milioane de unități în intervalul analizat, câștigând astfel din cota de piață a competitorilor și înregistrând o cotă record de 6,3%.

În cadrul Enterprise Business Group sau EBG, care include servere, stocare, software şi servicii vândute sub brandurile ThinkServer şi System x, Lenovo a înregistrat vânzări în valoare de 1,2 miliarde de dolari, de 5,5 ori mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, datorită integrării System x începând din 2015. System x a înregistrat vânzări în valoare de aproximativ 900 milioane de dolari. În total, EBG a atins un moment – cheie în activitatea sa, cu o creştere a venitului de 2%, în bază comparabilă, pentru prima oară de la achiziţionarea System x.

Parteneriatele cu centre de date hyperscale precum Alibaba, Temcent şi Baidu au accelerat dezvoltarea companiei. Recentul parteneriat cu Nutanix în domeniul infrastructurilor hyperconvergente, dar și alte noi colaborări cu furnizori de tehnologii pentru centre de date de generaţie nouă, care urmează să fie anunțate, permit dezvoltarea unor tehnologii Lenovo competitive, consolidarea portofoliului de produse și o structură de costuri potrivită. Lenovo își menține obiectivul de a atinge venituri de 5 miliarde de dolari în cadrul EBG, cu o marjă bună la un an de la încheierea acordului cu System x.

La nivel regional, în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, Lenovo a înregistrat vânzări consolidate în valoare de 3,2 miliarde de dolari în al doilea trimestru, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului precedent. Rezultatele au fost influențate de fluctuațiile cursului valutar și o evoluție moderată a pieței de PC-uri în regiune. EMEA a reprezentat 26% din vânzările totale la nivel mondial ale Lenovo. Marja de profit operațional a fost de 0,7%, o scădere cu 3,1 puncte comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Lenovo rămâne al doilea mare producător de PC-uri, cu o cotă de piață de 19,9%, în creștere cu 0,6% comparativ cu al doilea trimestru din 2014. În segmentul PC-urilor pentru utilizatorii individuali, Lenovo a ocupat prima poziție pentru al șaptelea trimestru consecutiv, atingând o cotă de piaţă de 21,5%. În segmentul dispozitivelor mobile, livrările de smartphone-uri au înregistrat o creştere foarte puternică de 101,8% pentru activitatea combinată, incluzând Motorola în trimestrul anului precedent pentru comparație (în absența rezultatelor Motorola, creșterea a fost de 176,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut).