Respectarea acestei diete, ale carei principii alimentare au fost puse la punct de Societatea Canadiana de Nutritie, fara niciun fel de alte medicamente, poate fi considerata un tratament pentru bolile cardio-vasculare, explica dashdiet.org.

DASH este recomandata pentru o perioada de minim doua luni, ajuta la pierderea constanta in greutate si imbunatateste activitatea cardio-vasculara, colesterolul si glicemia.

Dieta se bazeaza pe alimente bogate in fibre, magneziu, potasiu si calciu, evitand alimentele care contin grasimi. Sunt recomandate a fi consumate alimente bogate in potasiu, precum banane, portocale, pepene si kiwi, dar si cartofi, carne slaba, peste gras, nuci si seminte de tot felul.

Meniul optim pentru dieta Dash este format din doua portii de cereale integrale pe zi, 4 maxim 5 portii de fructe si legume pe zi, o portie inseamnand 100-150 de grame de fruct sau legume, ori 200 de mililitri de suc proaspat de fructe, si trei produse lactate in fiecare zi (100 de grame de iaurt, o cana cu lapte sau 50 de grame de branza).

Grasimile animale si vegetale trebuie reduse la minim, maxim doua linguri de ulei pe zi, iar sarea scoasa din alimentatie si inlocuita cu ierburile aromatice.

Carnea va fi consumata doar o singura data pe zi, intr-o portie de 100 de grame de pui, vaca sau peste.

La capitolul dulciuri, poti consuma 5 portii pe saptamana, la aceiasi limita de maxim 100 de grame.

Din alimentatie trebuie excluse conservele sau oricare alte produse care au aditivi si exces de sodiu.

Nutritionistii descriu dieta Dash ca alimentatia optima pentru stilul de viata al omului modern, nu provoaca carente nutritionale si mentine organismul sanatos.