Un grup de cercetatori de la Universitatea Oxford, in frunte cu Charles Spence, au vrut sa afle cum influenteaza starile psihologice asupra simturilor interne ale omului. La expertimentul organizat pe aceasta tema, au fost invitati sa participate mai multi voluntari.

Ei au fost rugati sa consume vin in situatii si stari sufletesti diferite. S-a constatat, astfel, ca gustul vinului depinde un numar impresionant de circumstante. Spre exemplu, o persoana care bea vin in compania prietenilor apropiati simte la justa lor valoare aroma si gustul bauturii. Nu acelasi lucru se intampla insa, cand la masa se afla oameni mai putin agreati sau pur si simplu cunostinte noi.

S-a constatat, de asemenea, ca gustul vinului este influentat inclusiv de greutatea sticlei in care el este imbuteliat. Daca recipientul este greu, vinul pare mai bun, chiar daca, in realitate nu este deloc asa. Pretul sau luminozitatea constituie alti factori care „schimba” gustul vinului, la care mai trebuie adaugat si mirosul din jur.