Cresterea de 25% a cifrei de afaceri reprezinta mult peste ritmul de evoluție al pieței in ansamblu. Astfel, piața de electro-IT din România a crescut cu 5% comparativ cu 2011, în vreme ce piața vest-europeană a înregistrat un avans de numai 0,2%.

Rezultatul Flanco se datoreaza investițiilor în modernizarea rețelei de magazine, în dezvoltarea echipei și în managementul portofoliului de produse, atingând astfel obiectivul propus pentru 2012. 

În 2012 am reușit să ne atingem obiectivele de creștere propuse și să ne consolidăm arhitectura internă de business, atât de necesară dezvoltării unei afaceri sustenabile”, a declarat Violeta Luca, CEO Flanco. “Rezultatele obținute confirmă faptul că modelul nostru de business și strategia de poziționare alese sunt oportune și ne diferențiază pe o piață în care eroziunea prețurilor și strategia «copy-paste» au fost singurele metode de stimulare a vânzărilor din ultimii ani”, a adăugat Violeta Luca.

Flanco a investit peste 2,5 milioane euro în rețeaua de magazine, atât în modernizarea, remodelarea și extinderea unor spații deja existente, cât și în deschiderea unor magazine noi în orașe precum Iași, Sibiu, Cluj, Oradea, Ploiești, Deva, Târgoviște sau București. În prezent compania deține o rețea de 78 de magazine, cu o suprafață totală de peste 44.500 mp.

Dacă în ceea ce privește cifra de afaceri și cota de piață Flanco este pe locul doi în topul celor mai mari retaileri, în privința randamentului vânzărilor/mp suntem pe locul unu, acesta fiind un indicator extrem de valoros pentru o companie care își dorește în primul rând să fie rentabilă și eficientă”, a explicat Violeta Luca.

Astfel, pe o suprafață totală de vânzare mai mare cu 10% decât în anul 2011, compania a înregistrat vânzări mai mari cu 25%, crescând rentabilitatea vânzării/mp la peste 3.200 euro.