Gigantul german a comercializat 7,65 milioane de autoturisme din ianuarie pana in septembrie. O cifra care ii permite sa treaca inaintea fabricantului nipon.

Miercuri dimineata, Toyota a anuntat ca, in perioada de referinta, a vandut 7,62 milioane de unitati, cifra care plaseaza compania pe locul doi mondial.

Volkswagen "vaneaza" de multi ani pozitia de lider. In 2010, grupul german a lansat un mare plan strategic, care s-ai asigure indeplinirea obiectivului propus la acea data: 10 milioane de masini vandute. O cifra care, cu siguranta, va fi depasita pana la sfarsitul anului in curs.

Care este secretul acestei reusite? Exista trei explicatii. In primul rand, este vorba de dinamismul Chinei. Gigantul german a profitat din plin de cele doua intreprinderi mixte locale, care l-au propulsat pe primul loc pe aceasta piata, cea mai mare din lume. Vanzarile VW au depasit aici 2,7 milioane de unitati incepand din ianuarie.

Pe de alta parte, constructorul a profitat de un portofoliu de marci extrem de generos, care a atras o clientela importanta. Raportul dintre VW si Toyota este, la acest capitol de 12 la 4: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, alaturi de Porsche, Bentley sau Lamborghini pentru german si Toyota, Lexus, Daihatsu si camioanele Hino pentru fabricantul japonez.

Printre altele, camioanele sunt ultima explicatie a succesului inregistrat de Volkswagen. Pentru ca marcile din aceasta categorie - Man si Scania - integrate in conturile companiei cu numai un an in urma, au propulsat grupul german in fata celui nipon.