Cel mai mare producător auto din lume a înregistrat un profit operaţional de 3,49 miliarde de euro (3,85 miliarde de dolari) în perioada aprilie-iunie 2015, în linie cu estimările analiştilor, de 3,48 miliarde de euro. În trimestrul doi din 2014, câştigul companiei s-a situat la 3,3 miliarde de euro.

Profitul după taxe a scăzut la 2,73 miliarde de euro, de la 3,25 miliarde de euro în trimestrul doi din 2014. Veniturile au urcat cu 9,9%, la 56,04 miliarde de euro, datorită deprecierii euro.

Estimările privind vânzările din acest an au fost revizuite în scădere, din cauza încetinirii livrărilor în China şi dificultăţilor de pe pieţele din Rusia şi America de Sud. China este cea mai mare piaţă a VW. Compania germană se aşteaptă în acest an la vânzări în linie cu cele de anul trecut, de 10,1 milioane de vehicule, după ce anterior estimase 'o creştere moderată' a livrărilor în 2015.

'Volkswagen este foarte bine poziţionat pe piaţa auto, care se confruntă cu dificultăţi', a afirmat directorul general Martin Winterkorn, menţinând estimarea privind creşterea marjei profitului operaţional la 5,5 - 6,5% anul acesta, după un avans de 6,3% anul trecut. Veniturile ar putea creşte cu 4% comparativ cu 2014, când s-au situat la 202,5 miliarde de euro.

Volkswagen a devansat la limită firma niponă Toyota Motor Corp în primele şase luni ale anului, devenind cel mai mare producător auto mondial, după livrări. În primul semestru din 2015, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota - 5,02 milioane unităţi. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota şi cu 0,5% la Volkswagen.

Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca până în 2018 să devină cel mai mare producător auto din lume. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. Pentru a-şi îndeplini acest obiectiv, VW va trebui să facă faţă declinului din China, cea mai mare piaţă auto din lume, şi a concurenţei venite din partea modelelor ieftine ale brandurilor chineze.

"Competiţia dintre Toyota şi Volkswagen va fi foarte strânsă. Aceste companii vor trebui să se axeze mai mult pe profitabilitate decât pe vânzări', a apreciat analistul Koji Endo, de la Advanced Research Japan, scrie agerpres.