Informatia, difuzata de publicatia franceza Challenges, nu este o noutate, ea venind, de fapt, sa confirma zvonurile potrivit carora VW lucreaza la un autoturism ieftin.

Este vorba de preturi situate sub "cele de la debutul gamei actuale a Volkswagen, adică mai puţin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) în China", preciza, recent, Christian Klingler, responsabil de vânzări în comitetul director al Volkswagen.

Potrivit spuselor sale, "prioritatea este China însă şi cu declinări regionale în Rusia, America de sud sau în alte ţări emergente', a spus Klingler. Întrebat dacă marca va ajunge şi în Europa de Vest, Klingler a răspuns: 'nu e bine să spui niciodată nu. Însă acest lucru nu este prevăzut a priori".

Dacă la început s-a arătat sceptic, Volkswagen a decis să urmeze exemplul dat de Renault cu faimoasele Dacia Logan, lansat în 2004, Sandero sau Duster. Între timp însă grupul francez a luat un avans serios pe segmentul low-cost şi în 2014 ar urma să vândă peste un milion de unităţi, cu marje de profit semnificativ de peste 10% în cazul Duster.

Întrebat dacă Volkswagen se inspiră după exemplul constructorului francez, Christian Klingler a răspuns că 'Renault s-a adaptat foarte bine cu vehiculele ieftine', citând exemplul Sandero 'vândut în Rusia, America de Sud şi Europa'.