Noua alianţă dintre VW şi Navistar International stimulează ambiţia grupului german de a-şi depăşi rivala Daimler AG pe piaţa camioanelor grele din America de Nord, estimată la aproximativ 30 de miliarde de dolari pe an. Tranzacţia este un pas important spre îndeplinirea obiectivului nostru de a avea o prezenţă importantă pe piaţa vehiculelor comerciale din America de Nord, a afirmat Hans Dieter Poetsch, preşedintele Consiliului de supervizare al VW.

Volkswagen este în urma rivalelor europene Daimler şi Volvo pe piaţa camioanelor grele din SUA, deşi are două subsidiare care produc vehicule comerciale, Scania şi MAN. În schimb, pe acest segment, grupul german are o prezenţă importantă pe pieţele din Europa, America Latină şi China.

Şeful Navistar, Troy Clarke, a declarat că în urma tranzacţiei firma americană va avea acces la motoarele VW, ceea ce-i va permite să-şi recâştige cota de piaţă pierdută din cauza problemelor legate de funcţionarea motoarelor. În prezent, Navistar are o cotă de piaţă de aproximativ 11% pe segmentul camioanelor grele din America de Nord, faţă de aproximativ 22% în urmă cu cinci ani.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a admis că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, aminteste agerpres.