Pierderile din 2015 vin după ce în 2014 Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a înregistrat un profit net de 10,85 miliarde de euro. În schimb, cifra de afaceri a grupului a crescut cu 5,4% până la nivelul record de 213,2 miliarde de euro, în pofida unei scăderi de 2% a livrărilor.

Potrivit unui purtător de cuvânt de la Volkswagen, este pentru prima dată după 1993 când grupul înregistrează pierderi anuale. Cu toate că a încheiat anul 2015 cu pierderi, Volkswagen nu a renunţat să plătească dividende acţionarilor, chiar dacă acesta a fost redus semnificativ. Volkswagen intenţionează să propună acordarea unor dividende de 0,17 euro pentru fiecare acţiune preferenţială, faţă de 4,86 euro pe acţiune în anul anterior.

La începutul acestui an, Volkswagen a decis să amâne publicarea rezultatelor pentru 2015 până la finele lunii aprilie deoarece efectele financiare ale scandalului "Dieselgate" erau neclare. Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Directorul general de la Volkswagen, Matthias Mueller, a declarat vineri că Volkswagen nu poate avansa o cifră finală cu privire la costul scandalului "Dieselgate" până când nu se va ajunge la un acord definitiv cu autorităţile americane. "Nu suntem în măsură astăzi să ne antepronunţăm cu privire la rezultatul negocierilor care vor determina costurile", a declarat spus Mueller, într-o conferinţă de presă, scrie agerpres..

Joi, constructorul german a informat că ajuns la un acord preliminar cu autorităţile americane în legătură cu despăgubirile ce urmează a fi acordate consumatorilor americani care au cumpărat un automobil diesel echipat cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare. Înţelegerea prevede că Volkswagen va răscumpăra sau va repara aproximativ 500.000 de vehicule şi în plus va plăti despăgubiri consumatorilor din SUA.