Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

'Am decis să dispunem organizarea unei rechemări la service', a declarat un purtător de cuvânt al KBA, confirmând un articol publicat în cotidianul Bild.

Potrivit publicaţiei menţionate, Volkswagen a făcut o propunere conform căreia proprietarii vehiculelor diesel echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor ar fi putut să-şi aducă vehiculele la service pentru corectarea defecţiunii, dacă doresc, însă KBA a respins această soluţie bazată pe ideea de voluntariat.

Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor acestui scandal, însă potrivit potrivit băncii elveţiene Credit Suisse costurile ar putea să se ridice undeva între 23 şi 78 de miliarde de euro. În cel mai optimist scenariu al Credit Suisse, producătorul german ar urma să plătească aproximativ 300 de euro pentru fiecare vehicul în timp ce în cel mai pesimist scenariu costul mediu ar urma să fie de aproximativ 2.000 de euro, scrie agerpres.