Daciile romanesti au bulversat industria auto, obligandu-i pe constructori sa caute noi strategii menite sa le asigure supravietuirea pe o piata unde masinile aratoase, dar ieftine castiga tot mai mult teren. „In China, lucram la un vehicul low cost, la preturi situate sub cele practicate pentru actuala gama Volkswagen, adica sub 8.500 de euro). Va fi o marca specifica”, a confirmat Christian Klinger, specialist pe vanzari la VW, prezent la salonul auto de la Shanghai, care si-a deschis ieri portile.

Potrivit spuselor sale, „prioritara este China, dar va exista o deschidere regionala spre Rusia, America de Sud sau spre oricare alta tara emergenta”. Intrebat daca respectiva masina va ajunge si in Europa de Vest, reprezentantul Volkswagen a evitat un raspuns direct: „Niciodata sa nu spui niciodata. Dar nu figureaza printre prioritatile noastre”, a mentionat el.

Daca viitorul model  folosit ca sursa de inspiratie faimoasele Loganuri si Sandero? „Sa vedem ce putem invata”, a declarat, laconic, oficialul companiei germane. „Renault s-a adaptat foarte bine cu masinile lui low cost”, a tinut el sa sublinieze.

Cand va aparea pe piata noua masina? Intr-un recent interviu, presedintele director al VW, Martin Winterkorn, a evocatul anul 2016, „poate chiar mai devreme”. Tot el a vorbit, atunci, de preturi situate undeva intre „6.000 si 7.000 de euro” pentru  un astfel de autoturism. Pe de alta parte, revista germana Automobilwoche a afirmat ca o versiune conceputa special pentru piata europeana s-ar afla in planurile contructorului german.