În perioada ianuarie-noiembrie 2016, vânzările grupului Toyota pe plan global au urcat cu 0,1%, la 9.219.000 unităţi, în timp ce rivala VW, care se confruntă cu scandalul manipulării emisiilor poluante, şi-a majorat livrările cu 3,1%, la 9.379.000 vehicule. Grupul Volkswagen a înregistrat un avans semnificativ în China, cea mai mare piaţă auto din lume, iar Toyota a raportat un declin uşor în SUA, una din principalele sale pieţe.

În noiembrie, vânzările grupului Toyota pe plan global au urcat cu 2,2%, la 873.000 unităţi, pe fondul majorării cererii pentru modelul hibrid Prius în Japonia şi Europa, în timp ce livrările grupului Volkswagen au crescut cu 7,9%, la 899.000 vehicule, sprijinite de un avans de 13,6% pe piaţa chineză.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Toyota, care alături de marca având acelaşi nume include şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, ar urma să livreze anul acesta 10,098 milioane de vehicule şi anul viitor 10,114 milioane de vehicule.

General Motors a fost cel mai mare producător auto din lume timp de şapte decenii, fiind devansat de Toyota în 2008. GM a redevenit lider în 2011 când producţia Toyota a fost afectată de cutremurul şi tsunamiul care a devastat zona de nord-est a Japoniei. În 2012, însă, grupul Toyota a revenit pe primul loc, poziţie pe care a păstrat-o şi în 2013 şi 2014, mentioneaza agerpres.