In schimb, grupul german va plăti compensaţii clienţilor din America de Nord, deoarece trebuie să ajungă la un acord cu autorităţile de reglementare privind modul în care vor fi reparate vehiculele afectate şi, prin urmare, clienţii vor trebui să aştepte o perioadă mai lungă de timp pentru o soluţie. In acest context, ministrul german al Justiţiei, Heiko Maas, a criticat tratamentul inegal anunţat pentru clienţii Volkswagen din SUA şi Europa, în urma scandalului emisiilor.

"Ministrul Heiko Maas a declarat încă de acum câteva săptămâni că el consideră inacceptabil tratamentul inegal al clienţilor americani, germani şi europeni", a afirmat miercuri un purtător de cuvânt al Ministerului Justiţiei. Marţi, comisarul european pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, a cerut într-o scrisoare adresată şefului VW ca toţi clienţii din SUA şi Europa să fie compensaţi în acelaşi fel după scandalul emisiilor.

Volkswagen a adoptat în noiembrie noi măsuri pentru a-i calma pe clienţii din SUA, supăraţi pe reacţia companiei auto la scandalul emisiilor. Producătorul a anunţat că va oferi un voucher de 1.000 de dolari, din care jumătate va fi cheltuit la dealerii VW şi Audi, proprietarilor din SUA care deţin anumite modele diesel ce nu îndeplinesc cerinţele guvernamentale privind emisiile, a anunţat subsidiara VW din SUA.

Cei aproximativ 500.000 de americani care deţin modele VW şi Audi echipate cu motoare diesel de doi litri pot aplica pentru a primi un card Visa preplătit de 500 de dolari şi un alt card de 500 de dolari care va fi folosit la dealeri şi care asigură asistenţa tehnică gratuită timp de trei ani. Decizia a fost luată pentru a-i calma pe proprietarii de vehicule supăraţi pe modul în care VW a anunţat că va repara vehiculele echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor de poluare, scrie agerpres.