Aplicaţia de mesagerie WhatsApp rulează pe diferite tipuri de telefoane fără mesaje publicitare. Până acum aplicaţia era folosită gratuit timp de un an, după care utilizatorii trebuiau să plătească un abonament de 99 de cenţi pe an.

'Am descoperit că această abordare nu funcţionează prea bine în multe ţări şi nu dorim ca oamenii să creadă că legătura lor cu lumea va fi tăiată', a declarat Jan Koum la conferinţa Digital Life Design organizată la Munchen, Germania. Potrivit lui Jan Koum, mulţi utilizatori de WhatsApp nu au un card de debit sau de credit care să le permită să plătească pentru acest serviciu. În consecinţă, WhatsApp va începe să elimine abonamentul din diferite versiuni ale aplicaţiei în următoarele săptămâni.

Pentru a recupera veniturile pierdute, WhatsApp va începe să testeze în acest an noi modele de business care permit organizaţiilor să comunice cu persoanele fizice, la cererea utilizatorilor. 'Deocamdată suntem într-un stadiu preliminar', a declarat Jan Koum. Acesta a dezvăluit că WhatsApp analizează care sunt caracteristicile care permit unor companii precum American Airlines sau Bank of America să comunice mai eficient cu clienţii lor prin aplicaţia WhatsApp.

Anul trecut reţeaua de socializare Facebook a finalizat procesul de preluare a WhatsApp pentru un preţ de aproximativ 22 de miliarde de dolari, scrie agerpres.