Tehnologie

Alibaba a lansat o versiune îmbunătăţită a modelului său de inteligenţă artificială, pentru a concura Microsoft şi Amazon

Foto: iStock

Alibaba a lansat marţi cea mai recentă versiune a modelului său de inteligenţă artificială, deoarece gigantul tehnologic chinez încearcă să concureze cu rivali tehnologici din SUA precum Amazon şi Microsoft, transmite CNBC.

Cel mai mare jucător de cloud computing şi comerţ electronic din China a anunţat Tongyi Qianwen 2.0, cel mai recent model de limbaj mare (LLM).

Un LLM este instruit pe cantităţi mari de date şi formează baza pentru aplicaţii AI generative, cum ar fi ChatGPT, care este dezvoltat de firma americană OpenAI.

Alibaba a numit Tongyi Qianwen 2.0 ”o actualizare substanţială faţă de predecesorul său”, care a fost introdus în aprilie.

Tongyi Qianwen 2.0 ”demonstrează abilităţi remarcabile în înţelegerea instrucţiunilor complexe, redactarea, raţionamentul, memorarea şi prevenirea halucinaţiilor”, a spus Alibaba într-un comunicat de presă.

Halucinaţiile se referă la o AI care prezintă informaţii incorecte.

Alibaba a lansat, de asemenea, modele de inteligenţă artificială concepute pentru aplicaţii în industrii şi utilizări specifice – cum ar fi consilierea juridică şi finanţele – pe măsură ce se orientează spre afaceri.

Compania cu sediul central din Hangzhou a anunţat, de asemenea, platforma de servicii GenAI, care permite companiilor să-şi construiască propriile aplicaţii AI generative, folosind propriile lor date.

Una dintre temerile pe care le au companiile cu privire la produsele AI generative publice precum ChatGPT este că datele ar putea fi accesate de terţi.

Alibaba şi alţi jucători importanţi din cloud oferă companiilor instrumente pentru a-şi construi propriile produse AI generative folosind propriile lor date, care ar fi protejate de aceşti furnizori ca parte a pachetului de servicii.

Azure OpenAI Studio al Microsoft şi Bedrock al Amazon Web Service sunt două servicii rivale. În timp ce Alibaba este cel mai mare furnizor de servicii cloud după cota de piaţă din China, compania încearcă să ajungă din urmă Amazon şi Microsoft.

 

Cele mai recente știri

To Top