Tehnologie

Disney+ a câştigat 7 milioane de abonaţi de la sfârşitul lunii iunie

Foto: iStock

Disney+ a câştigat 7 milioane de abonaţi de la sfârşitul lunii iunie, iar gigantul din domeniul divertismentului mizează pe un conţinut de mai bună calitate şi pe reducerea costurilor pentru a face afacerea de streaming profitabilă, anunţă AFP.

După trei trimestre consecutive de pierderi de abonaţi, Disney+ a liniştit investitorii cu aceste câştiguri mai bune decât se aşteptau.

Acesta are acum 112,6 milioane de abonaţi, fără a include versiunea indiană a serviciului – principalul vinovat de declin -, potrivit declaraţiei de rezultate trimestriale a grupului californian publicată miercuri.

Cele trei platforme de streaming ale grupului (Disney+, ESPN+ şi Hulu) şi-au redus, de asemenea, în mare măsură pierderile operaţionale de la an la an, ŕ 420 de milioane de dolari pentru perioada iulie-septembrie, în loc de 1,47 miliarde în vara anului 2022.

Bob Iger, patronul companiei, a dat miercuri asigurări analiştilor că „transformarea streamingului într-un motor de creştere profitabilă” este prioritatea sa.

Anul trecut, compania a declarat că Disney+ va fi profitabil până în 2024.

Executivul a lăudat „eforturile” depuse de Disney în materie de restructurare şi eficienţă. „Suntem pe cale să realizăm reduceri de costuri de aproximativ 7,5 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă cu două miliarde de dolari mai mult decât ne aşteptam”, a spus el.

Regatul fermecat a redus, de fapt, 8.000 de locuri de muncă. Greva istorică de la Hollywood, care a paralizat producţia timp de mai multe luni, a dus, de asemenea, la economii.

Pe partea de conţinut, Bob Iger a promis o programare „echilibrată între continuări ale unor titluri foarte populare şi noi seriale şi filme originale de calitate, începând cu Wish”, un film de animaţie care va ajunge în cinematografe în noiembrie.

Lipsa de „calitate”

„În momentul în care a lovit pandemia, eram în proces de creştere semnificativă a producţiei noastre. Întotdeauna am crezut că cantitatea poate fi în detrimentul calităţii şi cred că exact asta s-a întâmplat”, a recunoscut directorul general.

„Cu toţii ne suflecăm mânecile, inclusiv eu, (…) pentru a produce mai puţin şi a ne concentra mai mult pe calitate”.

El mizează, de asemenea, pe diversificarea surselor de venit – circa 5,2 milioane de abonaţi au aderat la formula cu suport publicitar lansată în urmă cu aproape un an – şi pe o politică mai strictă în ceea ce priveşte schimbul de parole între utilizatori.

Această metodă şi-a dovedit utilitatea pentru Netflix, dar nu va da roade „înainte de 2025” la Disney, a spus patronul.

De asemenea, el mizează pe o nouă ofertă care combină conţinutul Disney+ şi Hulu în SUA pentru a-şi îmbunătăţi marjele de streaming. Aceasta va „reduce costurile de achiziţie a clienţilor şi va scădea rata de dezabonare”, a subliniat el.

Disney, deja acţionar majoritar al acestei platforme cu conţinut mai mult pentru adulţi, a anunţat săptămâna trecută că va cumpăra acţiunile care îi lipseau (o treime din companie pentru 8,6 miliarde de dolari) de la NBC Universal, o filială a Comcast.

Analistul Paul Verna, de la Insider Intelligence, prezice totuşi posibile „tensiuni cu Comcast” în legătură cu preţul negociat în urmă cu cinci ani.

În total, în cel de-al patrulea trimestru al anului său financiar cu totul aparte, Disney a înregistrat vânzări de 21,2 miliarde de dolari (+5% faţă de anul precedent) în perioada iulie-septembrie, din care a obţinut un profit net de 264 milioane de dolari (+63%).

La jumătatea lunii septembrie, gigantul divertismentului a anunţat investiţii de 60 de miliarde de dolari pe zece ani pentru parcurile sale de distracţii, liniile de croazieră şi divizia de produse derivate.

Veniturile sale au crescut în această vară cu 13% faţă de anul precedent, până la 8,2 miliarde de dolari.

În ceea ce priveşte impactul grevei de la Hollywood, ‘a fost neglijabil’ pentru Disney, a declarat miercuri Bob Iger la CNBC.

Actorii şi marile studiouri de la Hollywood au ajuns miercuri la un acord pentru a pune capăt acţiunilor sindicale, a anunţat sindicatul actorilor SAG-AFTRA.

Greva, cea mai gravă din industrie din 1960 încoace, a paralizat timp de mai multe luni producţia de film şi televiziune din Statele Unite şi a costat economia americană miliarde de dolari.

Situaţia a fost rezolvată pentru scenarişti în septembrie, dar negocierile cu actorii, care au ieşit în stradă la jumătatea lunii iulie, nu s-au încheiat decât miercuri.

Aceştia cereau o salarizare mai bună într-o industrie dată peste cap de apariţia streaming-ului şi de măsurile de protecţie privind inteligenţa artificială.

Cele mai recente știri

To Top