Business

Ikea a avertizat cu privire la întârzieri ale unor produse din cauza devierii în masă a navelor de transport din Marea Roşie

Foto: iStock

Ikea a avertizat joi cu privire la întârzieri ale unor produse din cauza devierii în masă a navelor de transport din Marea Roşie, din cauza problemelor de siguranţă, transmite CNBC.

”Situaţia din Canalul Suez va duce la întârzieri şi poate cauza constrângeri de disponibilitate pentru anumite produse IKEA”, a declarat un purtător de cuvânt prin e-mail, joi.

El a adăugat că siguranţa personalului care lucrează în lanţul său de aprovizionare este prioritatea sa şi evaluează alte opţiuni pentru a asigura disponibilitatea produselor.

Ikea nu are propriile nave containere, dar foloseşte operatori externi.

Mărfuri în valoare de cel puţin 80 de miliarde de dolari au fost deja deviate de pe calea navigabilă care oferă acces la Canalul Suez al Egiptului, cea mai rapidă trecere între Europa şi Asia, din cauza unui val de atacuri cu drone şi rachete ale militanţilor houthi din Yemen.

Electrolux din Suedia, cea mai mare companie de electrocasnice din lume, a înfiinţat un grup de lucru pentru a găsi rute alternative şi a identifica livrările prioritare, a relatat Reuters.

Giganţii de transport maritim Maersk, Hapag-Lloyd şi CMA CGM sunt printre cei care au confirmat săptămâna aceasta că vor începe să devieze navele deja în tranzit în jurul rutei mai lungi a Capului Bunei Speranţe, de-a lungul sudului Africii, pe măsură ce atacurile continuă.

CEO-ul Maersk, Vincent Clerc, a declarat marţi că compania a considerat că există în prezent un risc inacceptabil pentru angajaţii săi, deoarece nu există nicio modalitate de a şti ce nave vor fi vizate.

Liderii houthi spun că atacurile sunt un răspuns la bombardarea Gaza de către Israel şi se concentrează asupra navelor care se îndreaptă spre Israel, dar o serie de alte nave care folosesc ruta au fost afectate.

Călătoria poate adăuga între două şi patru săptămâni la timpul de tranzit, în funcţie de viteza parcursă.

Clerc a adăugat că nu este clar cât de repede vor vedea firmele impactul unui nou grup operativ condus de SUA, prin care nave militare avansate de apărare aeriană, din ţări precum Regatul Unit şi Italia, se vor îndrepta în zonă.

Europa urmează să suporte cel mai mare impact din cauza întârzierilor, ca efect al legăturilor sale comerciale puternice cu Asia şi pentru că mărfurile cu destinaţia Americilor pot călători prin Pacific.

Cele mai recente știri

To Top