Actualitate

Kaufland România a investit 15 milioane euro pentru dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice

Kaufland România a avut un ritm accelerat al investiţiilor în proiecte de sustenabilitate în anul financiar 2022 (martie 2022-februarie 2023), fiind recompensată şi cu distincţia Gold Level, la finalul conferinţei „Best Practices in Corporate Sustainability”, informează miercuri compania.

Cu 93 din 100 de puncte, pentru al şaselea an consecutiv, Kaufland a obţinut cel mai mare punctaj din industria de retail, conform analizei realizate de agenţia de consultanţă The Azores şi prezentate în cadrul ediţiei Romania CST Index de anul acesta.

Potrivit sursei citate, rankingul are la bază mai multe categorii, şi anume guvernanţa corporativă, diversitatea, impactul economic, schimbările climatice, mediul înconjurător, drepturile omului şi politica anti-corupţie, angajaţi, marketing, investiţii în comunitate şi lanţul de aprovizionare.

Distincţia Gold Level Recognition reprezintă o recunoaştere a eforturilor Kaufland România de a reuni, într-un raport de sustenabilitate aliniat standardelor internaţionale de raportare de la Global Reporting Initiative (GRI) – toate informaţiile non-financiare relevante, într-un exerciţiu complet de asumare a unor obiective de investiţii şi performanţă. În plus, raportul a fost auditat de către o companie specializată, în conformitate cu Standardul ISAE 3000.

„Sustenabilitatea este o prioritate strategică pentru Kaufland România. Ne-am angajat să ne dezvoltăm responsabil, având grijă de mediu, de echipă şi de comunităţile în care operăm. Acest titlu este o confirmare a eforturilor noastre şi ne motivează să ne implicăm mai departe în proiecte care fac diferenţa”, a declarat Marco Marco Hoessl, CEO Kaufland România şi Republica Moldova.

Potrivit sursei citate, abordarea sustenabilă Kaufland se reflectă asupra întregului lanţ valoric.

Astfel, în zona de furnizori şi portofoliu de produse, peste 3 miliarde de euro, adică peste 80% din cheltuielile companiei cu furnizorii, au fost direcţionate către furnizorii români, în 2022, Kaufland România a colaborat cu aproximativ 2.600 de furnizori locali de produse şi servicii, iar din portofoliul de produse disponibile la raft, circa 1200 deţin o certificare de sustenabilitate.

În ceea ce priveşte angajaţii, valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaţilor în perioada de raportare a fost de peste 28 milioane de euro, o creştere de 50% faţă de 2021.

Kaufland România a obţinut titlul de Top Employer pentru al 8-lea an consecutiv în România, respectiv al 5-lea an în Europa oferit de organizaţia independentă Top Employers Institute din Olanda. La finalul anului financiar 2022, a avut un total de aproape 17.000 de angajaţi, dintre care 73,2% sunt femei şi 26,8% sunt bărbaţi. Femeile ocupă 31,8% din totalul poziţiilor de management (Executive şi Top Management). De asemenea, numărul total al angajaţilor cu dizabilităţi, pe parcursul anului 2022, a fost de 580, ceea ce reprezintă o creştere de aproape 9% faţă de anul precedent.

Pe zona de Comunitate, bugetul total al investiţiilor cu impact la nivel comunitar, prin donaţii şi sponsorizări, se ridică la aproape 9 milioane de euro, reprezentând un record pentru companie. A susţinut şi implementat 130 de proiecte sociale, de educaţie, mediu, cultură, sport şi sănătate şi a încheiat parteneriate cu aproximativ 100 de ONG-uri din ţară. Compania a continuat cele 2 programe de granturi „În stare de Bine” şi „Start ONG”, în valoare totală de peste 1,8 milioane euro.

Pe zona Mediu – materiale şi ambalaje, Kaufland este singurul retailer din România ce dispune, în toate magazinele, de 2 tipuri de infrastructuri de colectare a ambalajelor pentru mai multe tipuri de plastic, sticlă şi aluminiu. Bugetul total al investiţiilor pentru extinderea şi întreţinerea reţelei de automate de reciclare a depăşit 4,84 milioane euro.

De asemenea, la automatele de colectare a deşeurilor, instalate în parcări au fost colectate peste 15,7 milioane de ambalaje reciclabile.

În Mediu – Energie şi emisii, compania a investit 15 milioane euro pentru dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice, iar investiţiile în staţiile de încărcare pentru maşinile electrice au depăşit suma de 2,6 milioane euro; consumul de energie electrică din surse regenerabile (MWh) pentru magazinele Kaufland a depăşit pragul de 98,8%.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 ţări, 148.000 de angajaţi şi o reţea de 173 de magazine în România.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top