Business

Lavazza a vândut cafea de 2,7 miliarde de euro în 2022

sursa: istock

Grupul Lavazza și-a anunțat rezultatele financiare pentru 2022, dar și finalizarea achiziției companiei franceze de cafea MaxiCoffee, operațiune raportată pentru prima dată pe 28 noiembrie 2022. În ceea ce privește performanța operațională, Grupul Lavazza a raportat rezultate pozitive și profitabilitate în linie cu tendința anului precedent, în ciuda scenariului macroeconomic deosebit de complex. Acesta a determinat o creștere bruscă a prețului, nu numai la cafeaua sub formă de materie primă, ci și la ambalaje, energie, gaz, servicii de logistică și transport de marfă, precum și aprecierea dolarului american. Marja comercială a fost susținută de o creștere a vânzărilor, gestionarea atentă a prețurilor de listă și monitorizarea atentă a costurilor de operare.

Grupul a ales să absoarbă o parte substanțială din creșterea costurilor și să transfere doar o parte din aceasta către consumatori. Această decizie a fost răsplătită de o creștere a vânzărilor în toate zonele geografice, cu performanțe de volum peste tendința pieței și performanțe valorice în linie cu rezultatele obținute anul trecut.

„Rezultatele din 2022 reprezintă un alt moment important pentru grupul nostru. În ciuda scenariului deosebit de dificil, am reușit să susținem creșterea cifrei de afaceri și să menținem profitabilitatea în linie cu anii precedenți. Acest lucru a fost posibil datorită unui efort uriaș, asumat,la toate nivelurile companiei, de a urmări o strategie de creștere la nivel internațional, precum și limitarea costurilor într-o situație extrem de complexă. În prezent, grupul dă o atenție deosebită creșterilor masive ale costurilor observate în cursul anului, care vor avea un impact semnificativîn anul 2023”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

În 2022, Grupul a raportat venituri de 2,7 miliarde de euro, reprezentând o creștere de +17,6% față de 2021.

Cifra de afaceri a crescut atât în zona de consum casnic, cât și pe cea de consum Out-Of-Home. Mai exact, pe segmentul Out-Of-Home, creșterea mai mare a cifrei de afaceri a fost determinată de efectul pozitiv al creșterii volumului (+26%). Segmentul de cafea boabe continuă să crească, dovedindu-se a fi cel mai dinamic de pe piață și anul trecut.

Privind cele 15 zone geografice principale în care Grupul își desfășoară activitatea, segmentul de cafea boabe a raportat o creștere cu +1,4% a cotei de piață față de 2021, în timp ce Grupul Lavazza a câștigat +1,5 puncte din cota de piață ca urmare a unei creșteri de 12% față de 2021.

Pe segmentul capsulelor de cafea, care rămâne cel mai competitiv, Grupul continuă să își implementeze planul de lansare pentru capsulele din aluminiu.

La nivel geografic, Grupul a raportat o creștere în valoare a canalului de vânzări pe segmentul Retail în Germania (+18,1%), Statele Unite (+14,1%) și Polonia (+28%). Italia și Franța au raportat, de asemenea, o creștere de 1,5% și, respectiv, 6,1% după scăderea înregistrată în 2021. Profitul EBITDA al Grupului se ridică la 309 milioane de euro, în linie cu cifra din 2021, de 312 milioane de euro, cu un profit EBITDA de 11,4%, comparativ cu 13,5% în 2020. Profitul EBIT a fost de 160 de milioane de euro, în linie cu cifra din 2021, de 164 de milioane de euro, cu un profit EBIT de 5,9% față de 2021.

Profitul net a fost de 95 de milioane de euro, comparativ cu 105 de milioane de euro anul trecut.

Poziția financiară netă la sfârșitul anului 2022 era de 136 milioane de euro. Tendința inflaționistă a avut un impact și asupra bilanțului, în special în ceea ce privește aprecierea stocurilor, care a dus fluxul de numerar operațional într-un teritoriu ușor negativ (-8 milioane de euro).

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top