Business

Personalul Amazon din SUA, avertizat de companie că nu lucrează suficient de la birou

Foto: iStock

Personalul Amazon din SUA a primit un e-mail de avertizare din partea companiei pentru că nu a petrecut suficient timp la birou, după ce prezenţa angajaţilor a fost monitorizată, relatează BBC.

Unora dintre angajaţi li s-a spus că ”nu îndeplinesc în prezent aşteptările noastre de a se alătura colegilor lor la birou cel puţin trei zile pe săptămână”.

Amazon nu este primul gigant tehnologic care a renunţat la regulile de lucru flexibile introduse în timpul pandemiei.

Disney a făcut deja acest lucru şi săptămâna aceasta Zoom a ordonat personalului să vină la birou.

Obligativitatea Amazon privind prezenţa la birou pentru angajaţii americani a intrat în vigoare în luna mai şi stipulează că aceştia trebuie să fie prezenţi la birou cel puţin trei zile pe săptămână.

E-mailul, trimis în această săptămână şi văzut de BBC, a vizat angajaţii care au venit la birou mai puţin de trei zile pe săptămână timp de cinci sau mai multe din ultimele opt săptămâni sau timp de trei sau mai multe din ultimele patru săptămâni.

E-mailul pare să exacerbeze tensiunile existente în cadrul companiei, deoarece unii angajaţi au spus că au primit e-mailul din greşeală.

Unii angajaţi Amazon din SUA au organizat în iunie o grevă, pentru a protesta împotriva reîntoarcerii la birou.

Aceştia au spus că moralul companiei a fost la ”un minim istoric” din cauza unei serii de ”decizii mioape” ale liderilor.

Unii lucrători au pus la îndoială dacă avertismentele au fost un semn al unei cerinţe şi mai stricte de participare care urmează să vină.

Ca răspuns la îngrijorări, Amazon a spus că mesajul a fost trimis celor care nu au respectat politica, în ciuda faptului că clădirea lor era pregătită pentru întoarcerea personalului.

Amazon a recunoscut, de asemenea, că avertismentele ar fi putut fi trimise din greşeală în unele cazuri.

”Deşi am efectuat mai mulţi paşi pentru a ne asigura că acest e-mail a ajuns la destinatarii corecti, recunoaştem că pot exista cazuri în care am greşit”, a spus compania.

În timpul restricţiilor legate de pandemie, multe firme au optat pentru munca de la distanţă. Aceasta rămâne mult mai răspândită decât era înainte de Covid, datorită flexibilităţii şi autonomiei pe care le oferă lucrătorilor.

Unele companii îşi retrag politicile din cauza temerilor că ar putea afecta productivitatea, dar majoritatea au adoptat într-un fel munca hibridă.

Când Amazon a trimis o notă pentru a informa angajaţii despre noile cerinţe de participare, în luna mai, şeful companiei, Andy Jassy, a spus că schimbarea va contribui la consolidarea comunicării, dezvoltarea carierei şi cultura corporativă.

Cele mai recente știri

To Top