Energie

Preluarea Enel România de către PPC se va finaliza în al treilea trimestru din 2023

Foto: Enel

Tranzacţia prin care Grupul PPC preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în al treilea trimestru al anului, potrivit unui comunicat al companiei.

Conform sursei citate, achiziţia se aliniază strategiei grupului PPC privind tranziţia energetică, dar şi planului acestuia de expansiune în Europa de Sud-Est.

România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanţare UE prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului.

PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată şi intenţionează să investească în dezvoltarea operaţiunilor locale.

Odată cu finalizarea achiziţiei, Grupul PPC îşi va consolida poziţia în regiune şi va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăşi capacitatea instalată de 11 GW şi va deservi 8,9 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiţi şi peste 27 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.

Grupul PPC, una dintre cele mai importante companii de energie din regiune, prezentă în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creştere a profitabilităţii operaţionale, pe fondul diminuării cheltuielilor operaţionale şi în principal a achiziţiilor de energie, gaze naturale şi a cheltuielilor cu emisiile de CO2. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 280,5 milioane euro, în creştere cu 110,5 milioane euro (65%) faţă de primul trimestru al anului trecut.

Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus şi s-a ridicat, în primele trei luni, la 73,3 milioane euro, comparativ cu un rezultat de -30,3 milioane euro în T1 2022. Prin urmare, Grupul PPC a înregistrat profit net de 51,1 milioane euro, în T1 2023, faţă de o pierdere netă de 185,7 milioane euro în T1 2022.

„Rezultatele financiare înregistrate în primele luni ale anului reiterează traiectoria ascendentă a Grupului PPC şi pavează drumul spre distribuirea de dividende, începând cu 2024, în baza profitabilităţii anului în curs. Implementând planul nostru strategic de business, am continuat să creştem, pentru al doilea trimestru consecutiv, investiţiile în proiecte care ne transformă mixul energetic într-unul mai verde, în consolidarea şi modernizarea reţelei de distribuţie şi în digitalizarea activităţilor. În ceea ce priveşte planul nostru privind RES, în urma atingerii obiectivului de 600 MW în proiectele din Grecia, am început construcţia marelui parc fotovoltaic de 550 MW din Ptolemaida, cu proiecte de 1 GW în total în faţă de construcţie. Aceasta reprezintă o capacitate totală de aproximativ 1,6 GW, aproximativ 30% din obiectivul de 5 GW pe care l-am stabilit pentru 2026. În paralel, continuăm să îmbunătăţim experienţa clienţilor noştri oferind un mix de soluţii, atât în mediul offline, cât şi digital”, a declarat Georgios Stassis, preşedinte şi CEO al Grupului PPC.

Potrivit acestuia, compania continuă să-şi dezvolte reţeaua de magazine în Grecia şi să introducă tot mai multe instrumente pentru a ajuta clienţii să-şi achite facturile, dezvoltându-şi totodată serviciile digitale sub noua platformă myDEI, contractul digital şi funcţionalităţile de autocontorizare (citire a indexului), care devin din ce în ce mai populare.

„Pentru 2023, estimăm că vom depăşi ţinta iniţială şi ne aşteptăm la o EBITDA recurentă de aproape 1,2 miliarde euro. După un an plin de provocări, Grupul PPC continuă implementarea planului său de transformare, cu investiţii în pieţele în care este prezent, precum şi misiunea de a deveni lider de piaţă în Europa de Sud-Est”, a adăugat Stassis.

Prezent în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, PPC este o companie solidă, aflată în curs accelerat de creştere, care produce, distribuie şi furnizează energie electrică.

Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (achiziţia Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023). PPC a fost fondată în 1950 şi este listată la Bursa de Valori din Atena.

Cele mai recente știri

To Top